Je kan bij ons terecht met:

Check icoon

Migraine

Check icoon

Duizeligheid

Check icoon

Parkinson

Check icoon

Wegrakingen

Check icoon

Hernia

Check icoon

Diabetes Type 2

Suikerziekte

Check icoon

Hypertensie

Hoge bloeddruk

Check icoon

Obesitas

Overgewicht

Check icoon

CVRM

Hart- en vaatziekten

Check icoon

Functionele stoornis

We luisteren graag naar jou. Want alleen door te begrijpen wat belangrijk voor je is, kunnen we gepersonaliseerde, menswaardige zorg bieden.

Wil je een behandeling gericht op de juiste leefstijl? Dan ben je bij ons aan het juiste adres! Wil je alleen met medicatie worden behandeld? Ook dat kan bij ons.

Wij begeleiden je graag naar een gezonde toekomst.

Zo maak je een afspraak

Vraag een verwijsbrief aan je huisarts voor Wardell’s Integraal Zorgcentrum Zwolle. Jouw behandeling bij de neuroloog of internist wordt vergoed door je zorgverzekering.

Een afspraak maken is heel makkelijk en kan je op de onderstaande manieren doen. Onze secretaresse neemt contact met je op voor een afspraak.

Wat gebeurt er na het maken van een afspraak?

Na het maken van een afspraak krijg je van ons een digitale leefstijl vragenlijst toegestuurd. Deze vragenlijst kan je online invullen en gaat over belangrijke aspecten van jouw leven. Dankzij dit inzicht kunnen we jou beter helpen tijdens je afspraak. Vul deze vragenlijst minimaal één week voor je afspraak in.

Ook kan het nodig zijn om voor je afspraak al bepaald onderzoek te laten doen (bijv. bloedonderzoek). Mocht dat nodig zijn, dan krijg je hier tijdig bericht van.

Wat gebeurt er tijdens de afspraak?

Tijdens je afspraak word je gezien door een van onze medisch specialisten. Wij zullen je klachten onderzoeken. Dit doen we op de volgende wijze:

Anamnese

Hier vragen we je klachten uit met specifieke aandacht voor jou en je leefstijl.

Lichamelijk onderzoek

Hier vragen we je klachten uit met specifieke aandacht voor jou en je leefstijl.

Uitslaggesprek en behandelvoorstel

We bespreken de uitkomst van het onderzoek. Samen gaan we in gesprek hoe we jou met leefstijl-interventies en/of medicatie optimaal kunnen behandelen. Voor leefstijl-interventies zullen we je naar een van onze netwerkpartners verwijzen. Voor zowel de medicatie als eindregie blijf je bij ons.

Let op:

Soms is het nodig om aanvullend onderzoek te doen naar je klachten, bijv. middels bloed-, urineonderzoek of scans, om tot een diagnose te komen. Helaas kan dit niet altijd dezelfde dag. Bovendien kost het tijd voordat wij hiervan de uitslag binnen hebben. Het kan dan ook nodig zijn om een vervolgconsult met je in te plannen, alvorens we een diagnose en behandeling met je kunnen bespreken.

Mocht je na onderzoek een diagnose hebben die niet past binnen onze zorgpaden en waarvoor behandeling nodig is? Dan zullen we je verwijzen naar een ander centrum of terug naar je huisarts.

Behandeling van onze netwerkpartners valt niet onder de vergoeding van onze zorg. Mochten we je naar één of meer van onze netwerkpartners verwijzen, overleg dan met je zorgverzekeraar of deze behandeling in jouw geval wordt vergoed.

Vrouw die een tablet gebruikt

Wat staat er in het behandelplan?

Samen met je arts maak je een plan van aanpak. Deze is uiteraard voor iedereen anders. Denk aan:

  • Aanvullend onderzoek
  • Bijhouden van bloeddruk of hoofdpijndagboek
  • Leefstijlinterventies
  • Medicatie
  • Etc.

Als specialist ondersteunen we je bij dit traject.

Wie werken er bij Wardell’s?

Wardell’s biedt medisch specialistische zorg. Neuroloog Wardell Amerika werkt samen met geselecteerde zorgverleners die aanvullende zorg leveren zoals:

Check icoon

Diëtisten

Check icoon

Fysiotherapeuten

Check icoon

Psychologen

Check icoon

Leefstijlcoaches

Waarom kiezen voor een afspraak bij Wardell’s?

Met de juiste leefstijl heb je meer invloed op je aandoening dan je denkt. Bij Wardell’s kijken we op holistische wijze naar jou. Dat betekent dat we niet alleen naar je lichaam kijken, maar ook naar hoe je denkt, hoe je je voelt en hoe je je dagelijkse leven hebt ingericht. Met deze informatie kunnen we jou gepersonaliseerde, integrale zorg aanbieden; dat betekent dat we samen op zoek gaan naar de leefstijlinterventies en/of medicatie die bij jou passen.

Biedt Wardell’s dezelfde zorg als het ziekenhuis?

Ja en nee. In het ziekenhuis worden chronische aandoeningen namelijk veelal behandeld met medicatie. Wij kunnen dit op dezelfde wijze behandelen. Echter, naast medicatie als behandeling bieden wij ook leefstijlinterventies via onze netwerkpartners aan. Deze combinatie van leefstijlinterventies en medicatie noem je ‘integrale zorg’. Dit wordt in ziekenhuizen nog maar weinig aangeboden en daar lopen we dus in voor.

Wordt een behandeling bij Wardell’s vergoed?

Medisch specialistische zorg

Wij hebben vooralsnog geen contract met de zorgverzekeraar. Dat betekent dat onze medische specialistische zorg, bij verwijzing door de huisarts of specialist, slechts gedeeltelijk wordt vergoed door de zorgverzekeraar.

Omdat wij het belangrijk vinden dat iedereen toegang heeft tot goede, betaalbare zorg, nemen wij de overige kosten voor onze rekening middels een coulance regeling. Uiteindelijk betaal je dus alleen het eigen risico van je zorgverzekering zelf. Heb je geen openstaand eigen risico? Dan hoef je dus niets zelf te betalen. Hoe dan ook, je bent bij ons niet duurder uit dan in het ziekenhuis.

Overige zorg

Wij vinden het belangrijk jou complete zorg te leveren. Dit doen wij in samenwerking met onze netwerkpartners, zoals diëtisten, fysiotherapeuten, psychologen en leefstijlcoaches. Betaling van deze zorg gaat niet via Wardell’s, maar via de individuele netwerkpartners. Of hier vergoeding voor mogelijk is, hangt af van de persoonlijke situatie.

Bij vragen adviseren wij dan ook contact op te nemen met je zorgverzekeraar.

Let op:

Vergoeding vanuit de zorgverzekeraar is alleen mogelijk met een verwijzing door huisarts of specialist.

Hoe werkt een betaling aan Wardell’s?

We hebben geen contract met de zorgverzekeraar. Dit betekent dat we onze factuur direct naar jou moeten sturen. Deze volgt meestal drie tot vier maanden na je eerste bezoek aan ons. Deze factuur dien je vervolgens zelf in bij je zorgverzekeraar. Vervolgens laat je ons weten welk bedrag de zorgverzekeraar heeft vergoed (inclusief de verrekening van je eigen risico) en dat betaal je aan ons.

Is behandeling bij Wardell’s wetenschappelijk verantwoord?

Wij vinden borging van onze kwaliteit van zorg belangrijk. Dit doen we aan de hand van inzichten uit het wetenschappelijk onderzoek. Onze behandelingen komen hier dan ook grotendeels uit voort. Overige behandelingen zijn gebaseerd op ‘expert opinion’: de kennis en ervaring van onze medisch specialisten. Desgewenst kunnen we de mate van wetenschappelijke ondersteuning van onze behandelingen met je doornemen tijdens ons consult.